Här kan du läsa våra köp- & leveransvillkor för Företagskunder.
Om du önskar läsa våra köp- & leveransvillkor för Privatkunder klickar du här.
Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kunden (hädanefter även kallad "du") hos Beltton AB (Org.nr 556446-8105), hädanefter kallat "Beltton", "oss" eller "vi", på Belttons webbplatser, via mail, telefon eller övriga kontaktvägar (gemensamt kallade "Webbplatsen").
Priser
Priser som anges på Webbplatsen anges exklusive moms eller inklusive moms beroende på vad kunden av Webbplatsen har gjort för val. Oavsett hur priserna visas på Webbplatsen summeras alltid priserna inklusive moms och eventuella övriga kostnader innan genomfört köp.
Betalningsalternativ för företagskunder
Svensk-/Dansk-/Norskregistrerade företag, kommuner och statliga verk betalar via Belttons egna fakturor eller med kort via Shopify Payments vid beställning. Alternativen presenteras i kassan, bland annat erbjuds faktura 30 dagar och kortbetalning.
Vid val av betalning med faktura kommer en kreditprövning att genomföras av Wulff. Notera att kreditprövning genomförs efter lagd order och mottagen orderbekräftelse. Efter genomförd kreditprövning kan din förfrågan nekas och du erbjuds då andra betalningsalternativ.
Vid order över 50.000kr kan vi kräva förskottsbetalning på 50% av ordern innan leverans.
Möjlighet till förskottsbetalning och betal-/kreditkort finns även vid vissa typer av köp efter överenskommelse med kundservice.
Beställning
Hos Beltton kan du beställa produkterna via Webbplatsen, e-post eller via kundservice på 0155-29 26 00.
Leverans
Beltton lagerhåller de flesta av de produkter som visas på Webbplatsen. Produkter som finns i lager skickas normalt inom det antal arbetsdagar som anges. Om leveranstiden skulle avvika ifrån detta, meddelar Wulff dig som kund, förutsatt att du har angivit en korrekt e-postadress. Du har vid försening rätt att häva köpet utan extra kostnad förutsatt att din beställning avser produkter inom ordinarie sortiment. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika produkter förbehåller vi oss rätten att dela upp din leverans.
Frakt
Beltton använder DB Schenker som huvudspeditör för att hantera försändelser. Även andra fraktalternativ kan förekomma beroende på produktens utformning och mottagarens ort. Fraktalternativ som erbjuds innefattar ombud, företagspaket samt pallförsändelser. Fraktavgiften är beroende av produktens pris och karaktär och presenteras innan genomfört köp.
Transportskada
Om produkten kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ber vi dig i första hand anmäla detta till speditören. Observera! Från datum av mottagande leverans måste transportskada anmälas inom 7 dagar. Därefter kontaktar du vår serviceavdelning på support@beltton.se och anger ditt ärendenummer från speditören.
Shipment to foreign countries
We can upon request ship to other countries than Sweden, Norway and Denmark. Please send us your request to info@beltton.se. European companies with a valid VAT-number do not have to pay the Swedish VAT. We will without exceptions require prepayment or credit card payment. We reserve the right to refuse sales to foreign countries.
Ångrade köp
För paket som inte löses ut av Kund inom angiven liggtid, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för fraktavgift, speditörens returfrakt till Beltton samt administrationsavgift. Detta gäller även om Beltton har skickat produkten till kunden "fraktfritt".
Nöjd Kund-garanti - 30 dagar
Vi vill att du som kund ska ha möjlighet att undersöka de produkter du köpt ifrån oss. Därför ger vi dig 30 dagar Nöjd-Kund-garanti. Har du för avsikt att utnyttja garantin önskar vi att du meddelar oss så snart du kan, dock senast inom 30 dagar från att produkt erhållits och spara originalförpackning. För att vi ska kunna godkänna din retur i enlighet med Nöjd-Kund-garanti måste vissa kriterier vara uppfyllda.
Nöjd kund-garantin gäller endast köp genom webbutiken.
Ångerrätten gäller inte vissa produkter:
-
Måttbeställda produkter.
-
Specialframtagna produkter, såsom stolar med annan färg än svart eller produkter som inte ingår i vårt ordinarie sortiment.
-
Varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.
-
Beställningsvaror, stora dokumentförstörare, belysningsmaster och produkter som kostar över 20.000kr
För B2B gäller öppet köp för beställningar på upp till tre identiska produkter. Är du intresserad av större beställningar rekommenderar vi att du beställer ett prov och testar innan du beställer större volymer.
Om varan är undersökt mer än vad som anses tillräckligt och/eller är skadad, har vi rätt att göra en värdeminskning på upp till 100 %. Alla eventuella tillbehör, instruktionsböcker, etc. måste finnas med vid returen. Tänk på att emballera varan väl – eftersom du ansvarar för returfrakten till oss. Originalförpackningen är alltid det bästa skyddet. Ha ingen tejp eller annat som förstör originalförpackning som ska vara packad i en ytterkartong vid försändelse till oss.
Kontakta support@beltton.se för mer information. Kreditering eller återbetalning sker normalt inom 10 bankdagar efter godkänd retur. När man väljer att nyttja Nöjd-Kund-Garanti så står du som kund för frakten till dig som kund samt tillbaka till Beltton, denna går att köpa ifrån oss. Observera att vi inte har någon möjlighet att hämta paket hos ombud eller som rekommenderat brev. Vi tar endast emot returer som skickas med företagspaket enligt instruktioner från vår serviceavdelning.
Garanti och reklamation
Garanti
Beltton ansvarar för att hjälpa kund i samband med ett garantianspråk, förutsatt att produkten är inhandlad hos oss. De flesta produkter i vårt sortiment omfattas av 1 till 10 års garanti från tillverkaren. Även längre garantitider kan gälla för vissa produkter. Garantitider och villkor går att läsa på enskild tillverkares hemsida, notera att villkor kan skilja mellan privatperson och företag. Observera också att vissa tillverkare erbjuder en utökad garantitid om du registrerar din produkt på deras hemsida. I första hand kommer produkten repareras, men även utbyte kan ske om kostnaden för reparation blir oskäligt hög.
Fel som beror på följande orsaker omfattas vanligtvis inte av tillverkarens garanti:
-
En olyckshändelse efter det att du har fått produkt
-
Vanvård
-
Onormal användning
-
Att du inte följt skötsel- och serviceanvisningar
Reklamation vid företagsköp När du handlar som företagare, eller använder ett företagsnamn på kvittot, tillämpas Köplagen (1990:931). Enligt denna lag har köparen 2 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten omfattar endast tillverkningsfel. Vid en reklamation är det du som köpare som ska påvisa och göra det sannolikt att det är ett tillverkningsfel. Om du önskar nyttja din garanti eller reklamera din produkt kontakta serviceavdelningen på support@beltton.se, så hjälper vi er med att skapa upp ett ärende. Uppge ditt ordernummer samt en kortare felbeskrivning för snabbare hantering.
Tvist Om du är missnöjd med ditt köp eller hanteringen av ditt ärende rekommenderar vi att du i första hand kontaktar vår kundservice per mail eller telefon. Om vi inte kan komma överens ska en tvist med anledning av detta avtal avgöras enligt svensk lag och av svensk domstol.
Personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till Beltton hanteras i enlighet med Belttons policy för information om behandling av personuppgifter. Efter att du har genomfört ditt köp hos Beltton kan din e-postadress och mobilnummer komma att användas för direktmarknadsföringsändamål. Du har alltid rätt att tacka nej till direktmarknadsföring genom att avregistrera dig från utskick via länk i meddelandet som skickas till dig. Läs mer om vår policy här.
Övrigt
Vi förbehåller oss rätten att vägra försäljning till företag eller privatpersoner på godtyckliga grunder.
Felaktig information
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel så som, men inte uteslutande:
-
Felaktigt publicerade priser
-
Felaktiga specifikationer och tekniska data
-
Felaktiga bilder
-
Felaktig kompabilitet
Vi reserverar oss för att beställda produkter kan utgå hos vår leverantör och vi därför inte kan fullfölja vårt avtal. Om det mot förmodan skulle ske kontaktar vi dig och i största möjliga mån försöker vi hitta en motsvarande produkt.
Force Majeure
Om du är en företagskund gäller att Beltton är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om den har sin grund i befriande omständigheter som försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet enligt nedan.
Såsom befriande omständighet ska anses vara bland annat men inte uteslutande:
-
Myndighetsåtgärd
-
Nytillkommen eller ändrad lagstiftning
-
Konflikt på arbetsmarknaden
-
Blockad
-
Strejk
-
Terror
-
Brand eller översvämning
-
Sabotage eller olyckshändelse av större omfattning.
I Force Majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc. Vid eventuella otydligheter eller frågor, är ni mer än välkomna att kontakta vår kundservice. Avtal mellan dig och oss ingås på svenska om inte annat uttryckligen överenskommes i det enskilda fallet.
Kontakta oss
0155-29 26 00
Kundservice
Köp, beställning, produktinformation, order och leveransinformation.
Mail: info@beltton.se
Serviceavdelningen
Garanti, reklamation, reparationer och ångrade köp
Mail: support@beltton.se
Returadress:
Beltton AB
Åkerbärsvägen 26
611 38, Nyköping, Sverige
Adress:
Beltton AB
Box 561
611 10 Nyköping, Sverige