HYRA & LEASING
Hyr Kontorsmöbler
Hyra eller leasa?
Vill du inte binda kapital och istället hyra eller leasa våra produkter?
Vi erbjuder förmånlig leasing och hyra på samtliga produkter. Du kan enkelt hyra en eller flera produkter från 12 till 72 månader.
Så fungerar det
Såhär enkelt kommer du igång med hyra & leasing
Välj, använd, uppgradera, lämna tillbaka eller behåll!
Steg 1
Välj produkter
Kolla in vårt sortiment
och notera vad du är intresserad av.
Önskar du produkten färdiginstallerad? Hos oss kan du få alla produkter inburna, uppackade och installerade så att du direkt kan börja använda produkten.
Steg 2
Välj finansieringsform
Vad passar dig bäst - Leasing, Hyra eller Funktionshyra?
Vi hjälper dig hela vägen och kan diskutera vad som passar bäst för er. Vi kommer också överrens om en passande avtalstid vilket avgör vad månadskostnaden blir.
Kontakta oss för att ta reda på vad som passar bäst för er.
Steg 3
Använd dina nya produkter
Kort efter att du skrivit under avtalet skickas dina produkter ut till dig och eventuell installation görs, därefter kan du börja använda produkten.
Steg 4
Uppgradera, Lämna tillbaka eller Behåll.
I slutet av avtalstiden kan du välja att fortsätta avtalet som vanligt, uppgradera till en ny modell, lämna tillbaka produkten eller behålla den till ett så lågt pris som 10% av värdet.
Lär dig skillnaden på Hyra & Leasing
Det kan vara lätt att blanda ihop vad hyra och leasing innebär. Det finns också något som kallas funktionshyra. Vi går igenom detta enkelt nedan.
Hyra
Hyra är vår allra vanligaste finansieringslösning. Den kan användas till nästan alla typer av objekt men är extra fördelaktig för utrustning där den tekniska utvecklingen går snabbt eller för objekt som regelbundet behöver bytas eller uppgraderas.
Hyra passar produkter som redan efter ett par år är utdaterad och behöver bytas ut.
Med hyra kan du regelbundet uppgradera din utrustning med en så gott som oförändrad månadskostnad – och på så sätt hålla dig i framkant med den senaste tekniken samtidigt som det är enkelt att budgetera för utgifterna.
Flexibel lösning
Skulle nya behov uppkomma tidigare än planerat under hyresperioden finns möjlighet att byta ut och uppgradera utrusningen. Hyra är alltså en flexibel lösning som hjälper dig att alltid ligga i framkant i dagens snabba teknikutveckling.
Vill du behålla samma utrustning längre än först planerat kan avtalet förlängas. Annars finns möjlighet att både återlämna utrustningen och köpa loss den till marknadspris vid avtalets slut
Leasing
Leasing känner många till som begrepp, kanske framför allt kopplat till personbilar. Vi säljer inte personbilar, men det finns många andra produktgrupper som lämpar sig utmärkt för denna finansieringsform.
Leasing är en finansieringslösning som passar bäst för utrustning med lång livslängd där uppgraderingen sker med långa mellanrum – och där du som kund med största sannolikhet önskar behålla utrustningen efter avtalstidens slut.
Det är en bra lösning för kunder som står inför investeringar men vill slippa binda upp allt sitt kapital i dyra maskiner.
Skillnader mot avbetalning
Leasing likställs ofta med en avbetalning, men det finns väsentliga skillnader. Det leasade objektet är finansbolagets egendom under avtalstiden och ska därmed inte bokföras som en tillgång. Leasingavgiften räknas istället som en rörelsekostnad och är därmed 100 procent avdragsgill mot företagets resultat.
När avtalstiden är slut kan du köpa utrustningen till det förutbestämda restvärdet, anvisa en annan köpare eller låta avtalet löpa i förlängning.
Funktionshyra
En smidig lösning för kunder som bara vill att allt ska fungera.
Precis som namnet antyder är denna finansieringslösning perfekt i de fall du har behov av mer än bara en ren produkt, snarare fylla en funktion.
Där erbjudandet även innefattar någon typ av löpande service, licenser eller andra tillhörande tjänster.
Funktionshyra är alltså precis som en vanlig hyra, men där service och/eller andra tillhörande tjänster paketeras i ett och samma avtal.
Allt i ett
En vanlig tillämpning är inom luftrening, där kunden ofta har behov av både hårdvara, filterbyten och ett tillhörande support-/serviceavtal.
Kunden får allt detta samlat på ett avtal och kan betala en fast månadskostnad för den funktion ni önskar – i detta fall en fungerande bra luftkvalité.
Dokumentförstörare och kartongåtervinnare är andra vanliga exempel där många av våra kunder väljer funktionshyreslösningar.
Samma upplägg går givetvis även att applicera på många andra produktområden.
Få prisuppgift på Leasing & Hyra
Fyll i formuläret nedan och få svar inom kort!
FAQ
Hyr kontorsmöbler: Vanliga frågor och svar
Hos oss kan du hyra eller leasa hela vårat breda sortiment av kontorsmöbler, inklusive kontorsstolar, telefonbås och skrivbord. Oavsett om du behöver utrusta ett helt kontor eller bara några få arbetsplatser, har vi lösningar som passar dina behov.
Du kan hyra kontorsmöbler från oss i perioder som sträcker sig från 12 månader upp till 72 månader, vilket ger dig flexibilitet att välja en hyresperiod som passar dina specifika behov.
Ja, vi erbjuder olika hyresalternativ. Korttidshyra är tillgänglig från 1 år, medan långtidshyra kan sträcka sig upp till 2 år. Detta ger dig möjlighet att välja den hyresperiod som bäst passar din verksamhet. Det är även möjligt att förlänga med ett nytt hyresavtal när det kommer till hyra.
Att hyra kontorsmöbler har flera fördelar:
- Flexibilitet att uppgradera eller byta ut möbler utan stora investeringar.
- Lägre initialkostnader jämfört med att köpa möbler.
- Möjlighet att testa olika möbler och konfigurationer innan du bestämmer dig för ett permanent inköp.
- Enklare hantering av inventarier och underhåll, då vi kan ta hand om service och reparationer.
STEG 1: Välj produkter
Utforska vårt sortiment och notera de produkter du är intresserad av. Du kan även välja att få produkterna färdiginstallerade, inburna, uppackade och redo att användas.
STEG 2: Välj finansieringsform
Välj mellan leasing, hyra eller funktionshyra. Vi hjälper dig att välja den bästa finansieringsformen och avtalstiden, vilket påverkar din månadskostnad. Kontakta oss för att diskutera dina behov och alternativ.
STEG 3: Använd dina nya produkter
Efter att avtalet är signerat skickas produkterna till dig. Eventuell installation görs, och därefter kan du börja använda produkterna.
STEG 4: Uppgradera, Lämna tillbaka eller Behåll
Vid avtalstidens slut kan du välja att fortsätta avtalet, uppgradera till nya modeller, lämna tillbaka produkterna eller behålla dem till ett reducerat pris på 10% av värdet.
Absolut! Vår personliga kundservice finns tillgänglig för att hjälpa dig välja rätt möbler. Vi har även nära kontakt med våra leverantörer, vilket underlättar att hitta den perfekta lösningen för ditt kontor.
Vi erbjuder hela vårt sortiment av möbler för uthyrning, inklusive produkter från kända varumärken som Götessons, Vetrospace, Wulff, Backapp, Aeris och &tradition.
Ja, vi kan anpassa hyresavtalet efter dina specifika behov. Kontakta oss direkt för att diskutera dina krav och se hur vi kan anpassa avtalet för att möta dina önskemål.
Leverans ingår i hyresavtalet om inte annat anges. Du kan även välja till service montering och inbärning. Eventuell service och underhåll kan också ingå, beroende på produkt och dina specifika behov samt avtalet vi upprättar.
Vi hanterar avbokningar och returer individuellt, beroende på varje specifikt fall. Kontakta oss direkt för att diskutera dina behov och få information om våra policyer och villkor för avbokning och retur.